تو همسایگی ما یه پیر مرد زندگی می کرد، که همیشه کنار خیابون رو یه تخت سنگی که نزدیک فضای سبز بود می نشست. اون وقتا یه پسر هشت ساله شیطون بودم! ( که البته شاید الانم خصوصیت دوم را داشته باشم!) و ما بچه های محله عاشق این پیرمرده بودیم! چون تفریح عصرای ما شده بود! فکر می کردیم دیوونه است وما لطف داشتیم و سر به سرش می ذاشتیم. ولی  پدرم چیزه دیگه ای می گفت. اون می گفت اون آدم فهمیده ایه! کم می رفت تو خونه ی پسرش چون می دونست اونو نمی خوان، و نمی خواست حرمتش از بین بره. بچه ها رو دور خودش جمع می کرد و با اونا مثل بچه ها حرف می زد چون بچه ها رو دوست داشت و می خواست تو این خانواده ی خیابونی زندگی شیرینیو آخر عمری با بچه ها داشته باشه. وقتی با حمید صحبت می کردیم که ای فلانی! چرا پدر بزرگتونو ول کردیدو تو زبونا انداختید این پیرمرده آخره عمری دیوونه شده؟! (حمید یه دو سال ازم بزرگ تره) جمله ای گفت که هیچ وقت از ذهنم نرفت. اولش خیلی خندیدم ولی الان که فکر می کنم حس می کنم جا داره که آدم سرشو به دیوار بکوبه و ساعت ها گریه کنه. گفتش پدر بزرگم دیوونه بود! صبح ها برا نماز صبح بیدار می شد و بعد از نماز می نشست یه ساعت قرآن می خوند! پرسیدیم خب این چه اشکالی داره؟! با یه حالت اخمی گفتش مگه خونمون قبرستونه که هر روز صبح قرآن بخونه!

آخه چرا فکر می کنیم قرآن فقط بدرد مرده ها می خوره؟

بگذریم از اون پیرمرد که به رحمت خدا رفت. ما چمون شده که قرآن رو گذاشتیم تو کتابخونه و سالی چند بار؛ تا عید نوروزی بشه، کسی می خواست بره سفر، نذری، شبه قدری بشه، کسی از ما فوت کنه، از کنار قبرستونی رد بشیم، به فکر مون میاد که خدا هم کتابی داره. اینو میگم نه اینکه چون مسلمونیم! اینو میگم چون باور داریم به وجود خدا! بگذریم از انجیل و سایر کتاب های آسمانی که شاید تا حالا ندیده باشیمشون، هر چند که کتاب خدا نویسندش خداست! وحیف که اون کتاب ها بشون دست برده شده! چرا با قرآن اینجور برخورد می کنیم؟ عادت کردیم  پیرمردا این کتاب رو بخونن و برداشتشون رو از این آیات مقدس رو قبول کنیم! این ظلم به قرآن نیست! ظلم به خودمونه که خودمون رو از این کتاب محروم کردیم! خدا قرآن رو طوری نوشته که بدرد تمام بشریت بخوره! در تمام عصر ها و زمان ها! از عصر شتر تا عصر موتور! و هیچ وقت کهنه نمیشه. و مطمئنن تنها منبع موثق حق و حقیقت کتاب خداست.

اکنون فایل زیر رو دانلود کنید و فقط لذت ببرید! (حجم کمتر از 3 مگابایت)

 
 
...........................................................................................................................................
اومدم و کامنتها رو خوندم. ممنون از لطفتون، تا چند روز دیگه هم نیستم، امیدوارم در نبود من از جواب ندادن و تایید نکردن نظرا دلخور نشید. جبران میکنم.
راستی اشکالای متنو با کمک شما عزیزان برطرف کردم!
اگه هنوزم اشکالی داشت بم بگید!!!!