وبلاگ علی سواری

یادداشت، گزارش، تحلیل و روزمره‌نویسی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۲ ثبت شده است

تونل انتقال آب کارون به اصفهان

در شماره اخیر نشریه مدیر مسئول اصرار داشت تصویر واقعی تونل انتقال آب کارون را قرار بدم. به تصویر تزئینی هم قانع نشد. بعد از کلی جستجو بالاخره در سایت شرکت متولی این پروژه (شرکت مهندسی بهسازان فرنود حفار) تصویر زیر را دیدم. که متاسفانه بعنوان یکی از افتخاراتش این تصویر را در بخش پروژه ها گذاشته بود.
   تونل انتقال آب کارون به اصفهان
تا حالا ندیدم جایی این تصویر استفاده بشه. لطفا این تصویر را منتشر کنید. تا حجم خیانتی که به خوزستان داره میشه را همه ببینند. خیانتی که ریشه در گردن کلفتی مسئولین اصفهانی داره. (برای مشاهده سایز بزرگتر روی تصویر کلیک کنید)

+ الان دارم سرم رو به مانیتور میکوبم...
۲۵ آبان ۹۲ ، ۰۹:۴۱ ۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

اف بر این دنیا

ای دنیا وای بر تو...
تو چقدر حقیر و بی ارزشی که چاره‌ساز عالم برای چندین ساعت در تو بدون چاره بشه...

+ عظم الله اجورنا و اجورکم به مصاب اباعبدلله الحسین(ع)
۲۳ آبان ۹۲ ، ۱۴:۱۰ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

دولت ظریف شکننده است

دولت روحانی قمار بزرگی کرده که بخش اعظم توان دولتش را صرف مسائل دیپلماتیک کرده. چون به نظر میرسه حتی اگر ایران از تمام فعالیت‌های هسته‌اش دست بکشه باز هم امتیاز کوچک و نسیه خواهد گرفت. چون پیشرفت ایران برای برخی از کشورها مضر هست. در حالی که اگر بخش عمده توان دولت صرف مدیریت منابع و توانمندی‌های داخلی میشد قطعا نتیجه می‌گرفت. اون هم نقد!

+ از اینکه دولت و ملت ول معطل موندن تا ببینند زبان ظریف چطور میچرخه احساس بدی دارم.
۲۰ آبان ۹۲ ، ۱۶:۰۸ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

شهر ما خانه ما!؟

خدا نکنه خانه‌ی ما مثل شهر ما باشه |:

+ مدتیه پاسخ دادن به کامنتام را به تعویق انداختم که همه را با هم جواب بدم. الان که میبینم اینقد کامنت جواب نداده دارم که دیگه قیدش را زدم |: از همه معذرت.
۱۶ آبان ۹۲ ، ۱۴:۱۳ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

قابل توجه شبکه نسیم شبکه نشاط و سرگرمی

در سبک زندگی اسلامی به نشاط خیلی اهمیت داده شده و در سبک زندگی غربی به شادی. خب نشاط یا شادی؟ نیاز اصلی جامعه ما کدومه؟ اصلا متوجه تفاوت عمیق (البته نه تقابل!) این دو هستیم!؟

+ شبکه جدید نسیم هر چند که عنوان نشاط را یدک میکنه ولی ظاهرا غیر از شادی هدف دیگه‌ای نداره.
۰۹ آبان ۹۲ ، ۱۷:۴۵ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

اینجا همه گرگند میخوای بشی مثل برّه؟ بذار چشم و گوشتو وا کنم یه ذره...

مدتی با دوستانم بحثی داشتم راجع به عدم رعایت حقوق کپی رایت نرم افزارها توسط ما ایرانیان که مدعی اسلام هم هستیم. در این موضوع جدی بحث می‌کردم و میگفتم برای مثال ما سالانه هزاران دلار از مایکروسافت دزدی می‌کنیم چون از محصولاتش رایگان استفاده می‌کنیم. راه حلی که پیشنهاد دادم این بود که باید استفاده کردن از نرم افزارهای رایگان را ترویج کنیم. تصمیم گرفتم از خودم شروع کنم و در قدم اول ویندوزم را پاک کنم و سیستم عامل حرفه‌ای لینوکس (که رایگان هستش) را نصب کنم. توزیع SUSE را پسندیدم. وارد سایت رسمیش شدم. برای دانلود رایگان باید عضو می‌شدم. برای انتخاب ملیت هر چی گشتم نام ایران نبود. گفتم شاید این هم یک اقدام تلافی جویانه است اعتنا نکردم و کشور همسایه افغانستان را انتخاب کردم. همچنان با همان روحیه یک انسان فرهیخته و متمدن داشتم مراحلش را یکی پس از دیگری فتح میکردم تا اینکه با این توافق‌نامه که همه ملزم به پذیرشش بودند مواجه شدم! طبق این توافق‌نامه باید متعهد بشم ملیت، مقیم و یا تابع کشورهای کوبا، سوریه، ایران، کره شمالی و سودان نیستم. چون ممکنه ازش برای مصارف تروریستی سلاح‌های شیمیایی، هسته‌ای و یا موشک استفاده کنم. هیچی دیگه برگشتم ویندوز 7 نسخه نهاییش را رایت کردم و با آرامش روان نصب کردم.

+ فکر می‌کردم چون از حقوق اونها دارم دفاع می‌کنم خیلی با فرهنگم در حالی که گاهی با فرهنگ شدن مترادفه با هالو شدن.
۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۶ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری