وبلاگ علی سواری

یادداشت، گزارش، تحلیل و روزمره‌نویسی

۱۳ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

Independence

در بین کشورهای دنیا تعداد کشورهای مستقل از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است.

+ مرحوم قذافی
۲۷ مهر ۹۱ ، ۱۳:۰۱ ۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

اقتصادی × سیاسی

دو قشر اصرار و تاکید عجیبی داشتند که بگند این گرونی‌ها و این سقوط ریال ریشه در تحریم‌ها داره؛ قشر اول دولتمردان و طرفداران دولت بودند و قشر دوم سیاستمداران غربی و رسانه‌های اونها. ولی در ادامه بعضی از بزرگان نظام از جمله خود رهبر و در مقابل بعضی از شخصیت‌های آمریکا از جمله هیلاری کلینتون موضع جدی گرفتند و گفتند که نه! علت اصلی این وضعیت اقتصادی تحریم نبوده و ضعف از بعضی بی‌تدبیری‌های خود دولتِ.
   حالا کار نداریم هدف هر کدوم از اینها از این تاکید چی بوده (کسی میتونه حدس بزنه چی بوده؟) و کار نداریم که مردم چرا در مقابل این وضعیت اقتصادی سکوت کردند(و واقعا چرا!؟) و حتی کار نداریم که کدوم یک از این اظهار نظرهای واقعی‌اند و کدوم یک سیاسی، فقط اومدم اینو بگم که...

+ یادم رفت میخواستم چی بگم |-:
۲۳ مهر ۹۱ ، ۱۱:۴۳ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

نرخ بیکاری زیر صفر است!؟!

آقای نماینده مجلس: بیکاری در آبادان زیر صفر است و هر کس آمار و ارقامی غیر از این ارائه می‌کند، در گفتارش صادق نیست.![+]

+ بعد می‌پرسند چرا معضل افزایش نرخ بیکاری در کشور ما حل نمیشهhttp://blogfa.com/images/smileys/05.gif
۲۲ مهر ۹۱ ، ۱۳:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

همه بگید آمین

خدایا/خدای خوب و مهربون/به حق پنج تن آل عبا/به حق همه‌ی بندگان خوبت/همین لحظه/در همین آن/یک عذاب الیمی بر سر سازندگان مرورگر اینترنت اکسپلورر نازل بفرما...

+ از این به بعد هر کی از IE وارد وبلاگم بشه جوابش رو نمیدم!
+ در تمام شب‌های زندگیت، سعی کن دو چیز را به هیچ وجه از دست ندی؛ 1. دوشنبه شب‌ها برنامه نود، 2. پنجشنبه شب‌ها دعای کمیل...
۲۰ مهر ۹۱ ، ۱۵:۴۱ ۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

ساز مخالف


ساز مخالف یعنی اینکه همه‌ی همسایه‌های بغلی پست کوچه‌ای رو جمعه شب میذارند، ولی من فرداش میذارم

+ خو چکار کنم! پیش میاد |:
۱۵ مهر ۹۱ ، ۱۰:۵۲ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

این گرانی سر به فلک می‌ساید

شب گذشته طبق روال معمول رفتم پارک ساحلی تا ورزش کنم و از این جنگولک بازی‌ها! در حین اینکه داشتم ورزش می‌کردم و نفس نفس می‌زدم و قطرات عرق از پیشانی مبارک بر زمین فرود می‌اومد ناخواسته گفتگوی تند دو جوان رعنا و رشید رو شنیدم:
یــــــــــــــــــــــــــــــــــارو: بابا این چه وضعشه بازار این همه گرون شده! سه هفته پیش کراک خریدم 18 هزار تومان الان 30 هزار تومان هم گیر نمـیاد!
دوســــــت یــــــــــــارو:
بـــــنـــــده حـــقــیـر:
پـــــدر یـــــــــــارو:
فروشنده کراک:
خود کـراک‌ها:
احمدی‌نژاد:
۱۱ مهر ۹۱ ، ۱۱:۰۹ ۱۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

وقتی که آمریکا می‌خواد لج ما رو دربیاره!

انکار هلوکاست از این جهت که یک انکار واقعه‌ی تاریخی ذکر میشه در بعضی کشورها از جمله آلمان و فرانسه یک جرم محسوب میشه. و هر فردی که کوچکترین تشکیک و یا سوالی در این زمینه بکنه یک مجرم به شمار میاد. وقتی هم از اونها ایراد میگیریم که آخه چرا حتی اجازه تحقیق رو هم نمیدید پس کو آزادی بیان؟ در پاسخ میگند که اگر کسی متجاوزانه بودن حمله صدام به ایران رو نفی کنه و یا درموردش تشکیکی ایجاد کنه اون به شما توهین کرده. و همینطور اگر کسی در مورد واقعیت تاریخی هلوکاست تشکیک ایجاد کنه به ملت یهود توهین کرده و این را یک توهین زشت و شرم آور میدونند![+]
   البته ادعا ندارم در کشور ما آزادی بیان هست و اینا ولی قضیه هلوکاست هرگز قابل مقایسه با حمله صدام به ایران نیست. و کاری نداریم که تا حالا بارها و بارها از سوی بسیاری از کشورهای خارجی و بعضی از جریانات داخلی این تشکیک و بلکه نفی متجاوز بودن صدام صورت گرفته. و کاری نداریم که در ایران سوال کردن و تحقیق در این زمینه ممنوع نیست و حتی نفی متجاوز بودن صدام در کشور ما جرم نیست بلکه صرفا یک توهین ابلهانه است.
   حرف من اینه که چه چپی باشی و چه راستی؛ آمریکا با خارج کردن منافقین از لیست تروریست‌ها توهین زشت و زننده‎ای به ما کرده یجور اینکه شما رو به فلانم هم حساب نمی‌کنم!
۱۰ مهر ۹۱ ، ۲۰:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

دستخط

بین شما مومنین کسی هست که خط زیبا و در عین حال خاص داشته باشه!؟ یک خط زیبای متفاوت...

+ اگر کس دیگری رو میشناسید، لطفا به من ارجاعش بدید
۰۸ مهر ۹۱ ، ۰۶:۱۳ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

هر روز و شب تنهایید

دیشب شبکه قرآن فیلم هر شب تنهایی را پخش کرد.
   سال ۸۶ وقتی این فیلم در مشهد فیلمبرداری می‌شد منم مشهد بود و از پشت صحنه این فیلم رو دنبال می‌کردم. در همون پشت صحنه فاصله‌ی لیلا حاتمی و حامد بهداد با روحیات و باورهای توده مردم شدیدا به چشم می‌خورد. چیزی که داستان فیلم هم از اون پر بود. واقعا این رو حس می‌کردم که سینماگران اصلا مردم رو نمی‌شناسند و به سختی می‌تونستند با مردم رابطه برقرار کنند. و جالب بود که اکثر اون مردم این سینماگران رو نمی‌شناختند و اونها رو به چشم یک غریبه می‌دیدند. الان که سینماها با بحران مخاطب مواجه شده فکر نکنم کسی باشه که انکار کنه.
   سینمای پر زرق و برق و پر از تجمل که روز به روز به فرهنگ غرب نزدیک‌تر میشه و از فرهنگ ما دورتر.
   هر چند که با اقدام فراقانونی حوزه هنری مخالفم ولی واقعا دلم برای دیدن فیلم‌های تحریم شده تنگ نمیشه. سالی دو یا سه فیلم درست میشه که اگر نبینیشون ضرر کردی و اکثر فیلم‌ها اگر ببینیشون ضرر کردی.
   کاش این سینمای خودپرست ما روزی احساس وظیفه پیدا کنه که نسبت به همه‌مردم پاسخگو باشه. و برای مثال بگه که این فیلم‌های فعلی، چه ارتباطی با من نوعی از اهواز داره؟
۰۶ مهر ۹۱ ، ۰۹:۲۳ ۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

کلاه قرمزی و بچه ننه

آره دیگه، اگر این خارجیا مرد عنکبوتی، سوپر من و شرک و... دارند ما هم اینجا کلاه قرمزی و بچه ننه رو داریم! مشکلیه هست!؟

+ فیلمش بد نبود. خوبم نبود! به درد بچه‌ها هم که نمی‌خورد
۰۴ مهر ۹۱ ، ۱۹:۴۰ ۱۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

امتحان

هیچوقت خدا رو امتحان نکنید؛ نتیجه معکوس می‌گیرید.
۰۴ مهر ۹۱ ، ۱۱:۱۵ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

تحریم

تحریم کردن سابق بر این شوخی بردار نبود. اینکه یه نفر بخاطر مصالح شخصی و قبیله‌ای مثلا دیدن فیلم شور شیرین را تحریم کنه بیشتر به طنز شبیه تا یک تحریم واقعی. تحریم براساس دین بیشتر توجیه پذیره.
   در سال ۱۳۰۷ وقتی که قرار شد امتیاز تنباکو به بریتانیا واگذار بشه ایران با یک تهدید جدی اقتصادی و فرهنگی روبرو شد. در همون ابتدا حدود دویست هزار انگلیسی وارد ایران شدند. و هنگام ورودشون هزاران مراکز فساد وارد ایران شد. و بالاتر از این احتمال زیادی هم می‌رفت که ایران به طور کامل مستعمره بریتانیا بشه. که بلافاصله با تحریم تنباکو توسط مراجع تقلید مواجه شدند. و این تحریم سرآغاز جنبشی شد که تمام برنامه‌های غلط حکومت رو بهم ریخت. و نهضتی رو راه انداخت که عاقبت به نهضت مشروطه‌خواهی منتهی شد.

+ به نظرتون اگر شرایطی پیش بیاد که دوباره مراجع تقلید قلیان و تنباکو را تحریم کنند آیا یک جنبش عمومی ایجاد میشه؟
۰۲ مهر ۹۱ ، ۱۱:۱۴ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

پیام بَر


+ ای دردمند، اگر از ساحت‌های وجودی پیامبر بگریزی، بدون رهنما، ره به کجا می‌بری!؟(منصور حلاج)
+ قسم به روز روشن، قسم به شب‌های آرام، که خدا هرگز تو را وا نگذاشته و نسبت به تو بی‌مهر نشده است، و قطعا آخرت براى تو از دنيا نيكوتر خواهد بود، و به زودی خدا آنقدر به تو می‌دهد که خرسند شوی (ضحی/۱-۵)
+ اینقدری که واسه این عنوان خوب کوچه‌ها استرس داشتم از حضور احمدی‌نژاد در نیویورک ندارم!
+ این عنوان را در کوچه‌های بغلی هم دنبال کنید
+ ای مگس حضرت سیمرغ نه جولانگه توست
   عِـرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری(حافظ)
۰۱ مهر ۹۱ ، ۰۳:۴۷ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری