وبلاگ علی سواری

یادداشت، گزارش، تحلیل و روزمره‌نویسی

۱۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

جشن آشتی آسمان و زمین فرخنده باد

هیچ عیدی در اعیاد اسلامی منفک از خود شخص نیست. یعنی اینکه تمام اعیاد اسلامی با هر عنوان و سبکی به اخلاق و انسانیت افراد مرتبطه و حول محور همون فرد می‌چرخه. و این موضوع تا به جاییه که وقتی اسلام با جشن نوروز برخورد می‌کنه و میبینه این جشن صرفا بخاطر حیات مجدد طبیعت رخ میده درش اعمال نفوذ می‌کنه و به ایرانیان یاد میده که این نوروز وقتی می‌تونه عید باشه که به خودت هم فایده‌ای برسونه و همراه با تحول طبیعت یک حول حالنا الی احسن الحال صورت بگیره.و بالاتر از این در اسلام هر روز که گناه نکنی عیده.
   و عید فطر؛ جشن تولد دوباره فطرت و تحول شخصیته. این جشن نه سفره هفت سین داره، نه سبزه داره و نه ماهی تو تنگ؛ ولی تا دلت بخواد حول حالنا الی احسن الحال داره. واصلا فلسفه وجودیش اینه. با یک روز تاخیر این روز را به همتون تبریک میگم.
۳۰ مرداد ۹۱ ، ۱۵:۰۲ ۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

قلعه حیوانات

نتیجه‌گیری اخلاقی از کتاب قلعه حیوانات: در جامعه‌ای که جهل بیداد می‌کنه، فساد ریشه دونده، دروغ جزو ادبیات حکام شده، و مردم در جهالت و بیسوادی به سر می‌برند، باید به یک خر خوب تبدیل بشی. که در عین حال با تجربه و فهمیده است، هیچ حرفی درباره مسائل سیاسی نمیزنه، به اندازه سیر کردن شکمش کار می‌کنه (نه کمتر و نه بیشتر) و به هیچ آرمانی اعتقاد نداره. و بدین گونه تو قهرمان اصلی جامعه خواهی بود!
۲۸ مرداد ۹۱ ، ۰۹:۳۲ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

محسنات زلزله

میگم این زلزله آذربایجان همچین واسه مردمش بد نشد ها! عوضش تا یک سال دیگه تمام اون خونه‌های کاهگلی به خونه‌های محکم و شیک تبدیل میشه و با این همه توجهی که مردم و مسئولین رده بالا به اونجا پیدا کردند اکثر مشکلاتشون رفع میشه.

+ تازشم خودش کلی اشتغال برای جوانان ایجاد می‌کنه
۲۵ مرداد ۹۱ ، ۱۵:۰۲ ۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

خدایا! میبینی؟ بشر به خودش رحم نداره

 با کلی ادعا و یه دنیا تبلیغات برای اولین بار یک مشت آهن‌پاره فرستادند مریخ که ببینند در اونجا حیات وجود داره یا نه! که اگر بشه برند اونجا به حیاتشون ادامه بدند، زمین واسشون کوچیکه! در حالی که ثابت شده همه‌ی ۶ یا ۷ میلیارد انسان می‌تونند در یک منطقه کوچیک کنار هم جمع بشند! نگید نمیشه، شده! نگاه کنید این و این و این رو! ببینید چطور این همه انسان بطور کاملا مسالمت‌آمیز روی هم جمع شدند...

+ خیلی هم عالی!
۲۲ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۳۵ ۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

حواست هست!؟

 
حواست هست مدتیه پست کوچه‌هام نمیاد!؟ مسئولان مربوطه لطفا یک چاره اندیشی کنند این وضعیت رو نمی‌تونم تحمل کنم

+ معذرت میخوام نیستم واقعا فرصت نمی‌کنم.
+ خیلی بدم میاد ارزش مدال طلا رو از شخصیت دوستداشتنی یوسف کرمی بیشتر میدونند، بعله! یوسف کرمی خودش طلاست، طلا می‌خواد چکار!
۲۱ مرداد ۹۱ ، ۱۵:۵۹ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

یا علی یا علی یا علی

      مالک ملک دلی
   نام زیبای تو شد
رافع هر مشکلی
   رافع هر مشکلی
      رافع هر مشکلی
        رافع هر مشکلی
           رافع هر مشکلی
              رافع هر مشکلی
                 رافع هر مشکلی
                    رافع هر مشکلی
                       رافع هر مشکلی
۲۰ مرداد ۹۱ ، ۰۹:۱۶ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

در حکومت مولا علی هم حتا

 در حکومت مولا علی هم خلخال از پای زن یهودی کشیده شد. یعنی به بیگناه ظلم شد. چون در حکومت عدل علی قرار نیست معجزه‌ای رخ بده و همه عادل بشند. در حکومت مولا علی؛ همه که علی نیستند!

+ یعنی که یعنی!
۱۷ مرداد ۹۱ ، ۱۳:۳۷ ۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

منطق و فلسفه مارک روی نیم‌دله‌

مدتها به این فکر می‌کردم که فلسفش چیه کارخانه‌های بزرگ دوخت لباس اصرار دارند حتی در لباس‌های زیر و یا جوراب مارکشون را بزنند. هر چند که مارک لباس‌های زیر را اصولا کسی جز اونی که می‌پوشه نمی‌بینه. الان فهمیدم فلسفه نداره همش منطقه. منطقش هم کار روانی رو آدماست. یجورایی مارک اون‌ها در ناخودآگاهت ثبت میشه.
۱۴ مرداد ۹۱ ، ۱۲:۴۴ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

من هستم، پس خدا عادل است

به هیچ وجه معنای عدالت الهی این نیست که هیچ فقیر یا مظلومی، هیچ فرد معلولی، هیچ مرگی و یا هیچ زلزله‌ای نباشه. اصلا معنای عدل الهی این نیست که همه در شرایط یکسان به دنیا بیاند و همه در شرایط یکسان از دنیا برند. بلکه این عین ظلمه. عدالت خدا یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش باشه. عدالت خدا یعنی اینکه اگر خدا در این برهه زمانی و با این شرایطی که درش قرار دارم هستی‌ام را به من نمی‌داد؛ ساختار جهان فاقد معنی و بی‌هویت می‌شد و خداوندی خدا زیر سوال می‌رفت. اینه معنای عدالت خدا!

+ اون "من" دقیقا شخص بنده است ها! سوءتفاهم نشه
۱۲ مرداد ۹۱ ، ۱۵:۴۳ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

Warning

طی روابطی که با آدم‌های مختلف داشتم عمیقا به این تجربه‌ی بالغ رسیده‌ام که اونهایی که خودشون را از مردم جامعه‌شون جدا می‌کنند و خودشون را برتر و بالاتر از مردم می‌دونند و متعاقبا دائم از مردم ایراد می‌گیرند؛ آخر عاقبت خوبی ندارند.

+ در دوستی با این قبیل آدم‌ها جدا احتیاط کنید...
۱۰ مرداد ۹۱ ، ۱۶:۱۱ ۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

توهین

اگر پدرتو به اسم صدا کنی بهش توهین کردی
اگر به معلمت هوی بگه به معلمت توهین کردی
در کل اگر فردی را با لفظ و ادبیاتی پایین‌تر از جایگاه واقعیش صدا کنی بهش توهین کردی
می‌خوام اینو بگم توهین همیشه فحش رکیک و ناموسی نیست
توهین گاهی یک نگاه تحقیر آمیز، یا یک برخورد نامناسبه

+ این همون مطلبیه که وعدشو داده بودم، بنظرم حرفهای جدیدی درش هست
۰۸ مرداد ۹۱ ، ۰۷:۱۰ ۱۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

شب | آه | انگ | آهنگ

تمام قد...
به احترام یک دوست نازنین (:
۰۵ مرداد ۹۱ ، ۰۷:۴۸ ۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

رمضانیه

فکرشو بکنید وارد یه کلاس درس میشید؛ حضور و غیاب می‌کنند و شما حاضری می‌زنید. بعد از اول شروع تدریس معلم تا آخرش یا حواستون نیست و توجه نمی‌کنید و یا روی میزتون دارید چرت می‌زنید و خوابید. اوصلا خود این بی‌توجهی، توهینه به درس و معلم. و همچنین اگر درس رو یاد نگرفتید باید خودتون را سرزنش کنید... روزه مثل یک کلاس درس عملیه. واسه تمام اعضای جامعه. از اون ثروتمندش تا اون که نون شب نداره. از باسوادش تا بی‌سوادش. حالا اگر کسی شب را بیدار بمونه و اکثر طول روز را بخوابه مثل اینکه داره به ماه رمضان فحش میده! و همچنین از ماه رمضان هیچ خیری جز گرسنگی و تشنگی ندیده. اینکه میگند روزه (به معنای درست کلمه) سلامتی میاره درست! ولی هدف از روزه گرفتن اینه که تشنگی و گرسنگی رو تجربه کنی. هدف اینه که بهت سخت بگذره! اصلا خدا خواسته کمی دهنت از گرسنگی بوی گند بده. قرار نیست در این ماه از نظر جسمی بهت خوشبگذره. قراره در مقابل خواسته‌های دلت بایستی که یه چیزهای جدیدی رو تجربه کنی.
۰۳ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۱۸ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری