وبلاگ علی سواری

یادداشت، گزارش، تحلیل و روزمره‌نویسی

۲۱ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

بلاگفا بلاگفا مرگ به نیرنگ تو

خیلی دوست دارم بدونم این بلاگفا انگیزش چی بوده ویرایش نظرات خصوصی را ملغی کرده!؟

+ برای یادداشت خیلی ازش استفاده میکردم.
+ «راهی به رهایی نیست وقتی همه دیواریم» لطف کرده و زنگ اول رو به صدا در اورده (: قضیه عطر رو میگم.
+ مدتیه دارم دنبال یک عدد دوست ناباب می‌گردم که ترجیحا تو کار مواد هم باشه. سراغ داشتید لطفا دریغ نکنید. متشکرم.
+ اینجانب مکتوب به یک مرخصی مکتوبی خواهم رفت. خیلی کوتاه. باز هم متشکرم
+ یا علی...
۳۰ تیر ۹۲ ، ۱۰:۰۲ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

تابستونه فصل بازی با اعصاب خوزستانیا

آیا این مگرمها[+] شرم ندارند از درج چنین عناوینی!؟ آیا خجالت ندارند؟ آیا واقعا یک آدم باید تا این اندازه بی‌غرور و مفلک و بی‌شرر باشه که فقط پایتخت نشینها رو آدم بدونه!؟ آیا بر سر سایر مردم این بلاد داره برف و بارون می‌باره؟ بعد بالاش هم نوشته روزنامه صبح ایران!

+ «مگرمها، بی‌غرور، مفلک و بی‌شرر» از مجموعه فوشایی است که اینجانب جدیداً کشف کرده‌ام. که امیدوارم به زودی همراه با یک بسته فرهنگی با عنوان «مجموعه فوش‌های خاهر مادر دار» به بازار عرضه شوند (:
۲۷ تیر ۹۲ ، ۰۹:۱۵ ۲۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

افطاری بدون خدا

باید اعتراف کنم امشب مزخرفترین افطاری عمرم را دعوت شده بودم. اونم در رستوران گردون. با یه مش کت شلواری کرواتی. با انواع دسر.  و بهترین غذاها. با نونای داغ تازه پخت. و بهترین دست پخت. همه چیز بود ولی مزخرف بود.  واقعا دلم به حال اونایی که از اومدن به چنین جاهایی لذت میبرند خیلی میسوزه. به گمانم همچین آدمایی تو عمرشون هرگز سر یک سفره افطاری باصفا ننشستند.

+ نشون به این نشون که ساعت 11 شده و هنوز نماز نخوندم.
۲۶ تیر ۹۲ ، ۱۸:۳۶ ۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

o|O

تقریبا تو صددرصد فیلمهای ایرانی یک صحنه کلیشه‌ای هست که هر وقت میبینم دوس دارم همین کنترل رو رو سر کارگردان خورد کنم؛ صحنه‌ای که انجام دادنش در دنیای واقعی برابره با بی‌ادبی و بیشعوری ولی تو فیلم‌ها نمیدونم معنیش چیه! و اون اینه که دو نفر با هم حرف میزنند در حالی یکی چند قدم جلوتر و پشتش کرده به اون شخص دیگه. آخ آخ اینقد از این صحنه‌ها بیزارم...

+ یه چی تو مایه‌های این
۲۶ تیر ۹۲ ، ۰۴:۲۶ ۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

عطر بازی!

حدود یکماه پیش فتنه‌ای در وبلاگها به پا شد به نام لاک بازی! طی بررسی‌های به عمل اومده این فتنه از وبلاگ مستانه شروع شد و قاعدتا به یکباره به هر وبلاگ خانمی سر زدیم دیدیم تصاویر لاکهای خودشو گذاشته تو وبلاگش! ما هم آقایون در حالت منفعل فقط نظاره کردیم |:

+ هیچی خواستم بگم اگر موافقید یک نفر داوطلب بشه فتنه عطر بازی رو هم راه بندازه. به هر حال عطره ثواب هم داره. خانم و آقا هم نداره!
۲۵ تیر ۹۲ ، ۰۸:۳۴ ۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

تارک الچای

یه مدت 6 یا 7 ماهه تارک الچای بودم. بعد که برگشتم متحیر موندم چطور این نوشیدنی حال به هم زن را با ولع میخوریم! اصلن یه بوی بدی هم میده، ولی چون عادت کردیم حالیمون نیست!

+ کیف ماه رمضان به سحریاشه. از دست ندین این ساعت های طلایی رو.
+ سحر امروز بیدار نشدم |:
۲۴ تیر ۹۲ ، ۱۱:۲۱ ۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

بالیبال

مزیت تیم والیبال ایران نسبت به سایر تیمهای حاضر در لیگ جهانی اینه که اگر ایران ببره میگند این نشانه توانمندی جوانهای ماست که تونستند در مقابل قویترین تیم های دنیا پیروز بشند و هورا. و اگر ببازه میگند این چیزی از توانمندی جوونهای ما کم نمیکنه چون مقابل تیم قدرتمندی آبرومندانه شکست خوردیم و هورا

+ بیچاره تیم آلمان رو از رفتن به دور بعد محروم کردیم
+ قال مکتوب(ع): تصاویه فوطبال الایران با یک تیم المتوسط الاروپایی افضل من هفتاد پیروزی والیبال الایران با یک تیم قوی.
۲۳ تیر ۹۲ ، ۰۳:۵۲ ۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

مکتوب و تغییر + معرفی یک وبلاگ

1. جدیدا احساس می‌کنم وبلاگم نیاز به تغییر داره. یا شایدم خودم نیاز به تغییر داشته باشم. نمیدونم چه قدر! حتی زمانش را هم دقیقا نمیدونم. فقط میدونم تا یک اندازه مجهولی یک از ما دوتا نیاز به تغییر داریم. یا شاید هم هر دوتامون! مطمئن نیستم این تغییر رویه دادن چیز خوبیه و یا بد. فقط مطمئنم که باید تغییری صورت بگیره.
2. تصمیم گرفتم حداکثر هر دو هفته یکبار وبلاگی را در مکتوب معرفی کنم. امکان داره این وبلاگ را بشناسین و امکان داره نشناسین. امکان داره ستایشش کنم یا شاید هم نقدش کنم. امکان داره خط فکری نویسنده وبلاگ مانند من باشه یا بر خلاف من. در هر صورت امیدوارم کسی از این اظهارنظر درباره وبلاگش ناراحت نشه. و یا عدم اظهار نظر درباره بعضی وبلاگها موجب کدورت دوستانم نشه. به هر حال یجور سلیقه است! شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب یک وبلاگ؛ میزان توانایی وبلاگ در درگیر کردن مخاطب با خودش باشه.
در اولین معرفی تصمیم گرفتم به سراغ وبلاگی برم که از معدود وبلاگهایی هست که به نگرش و نگارشش غبطه میخورم. اصلا یجورایی حسودیم هم میشه بش... ادامه مطلب رو حتما بخونید (:
ادامه مطلب...
۲۲ تیر ۹۲ ، ۰۶:۲۲ ۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

مسابقه مکتوبی

84:
88:
92:
96:  ؟
گوزینه علف:                 گوزینه بـه:
گوزینه جیم:                 گوزینه دال:

+ اگر گزینه دیگری به نظرتون میاد در کامنتدونی مکتوب مکاتبه کنید تا از جایزه‌ی ویژه مکتوب برخوردار شوید. مهلت پاسخگویی تا انتخابات ریاست جمهوری 96 :دی
۲۰ تیر ۹۲ ، ۱۹:۱۴ ۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

تقدیم به دوستان خوبم

دوست خوب رحمت خداست، قدرشو بدونیم...

+ راستی رحمت خدا هم یک دوست خوبه؛ ساده از دستش ندیم.
۱۹ تیر ۹۲ ، ۰۲:۱۳ ۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

به افراط نه بگوییم

در این مدت خیلی اصرار دارم درباره برخی مسائل سیاسی حرف بزنم. و حس می‌کنم بهترین فرصته که خیلی مسائل رو با هم حل کنیم.
اونایی که چیزی دربار 18 تیر نمیدونند خواهش می‌کنم برند دربارش تحقیق کنند. برید ببینید چه کسی زمینه 18 تیر را بوجود آورد. کسی ادعا نمی‌کنه مسئولین نظام خطایی نداشته یا ندارند. و ایرادی نیست کسی حتی نسبت به حاکمیت انتقاد کنه. ولی برید ببینید چه کسانی به بهانه‌ی این انتقادها دنبال اینند که به اختلاف بین مردم دامن بزنند. نه فقط اون سالها! در همین حال حاضر چه کسانی آرزو می‌کنند ایران دچار وضعیت فعلی مصر بشه و ایران دچار جنگ و جدال داخلی بشه. کیا هستند که به بهونه‌ی مختلف در مقابل نظام و قانون اساسی ایستادند. و به کررات ساختارشکنی رو در دستور کارشون قرار دادند؟ البته بله! اونی که دنبال براندازیه قاعدتا باش برخورد میشه و بی‌تعارف چه بسا باید آماده بشه خون بده. چون این نظام ریشه در دل مردم داره و براش خون داده شده. ولی متاسفانه درد اینه که عده‌ای با ادعای دلسوزی برای نظام و پیروی از امام خواسته یا ناخواسته آشوب ایجاد می‌کنند. کسی دنبال حذفشون نیست ولی این‌ها را باید شناخت و به مردم معرفی کرد. روحانی که شخص میانه‌رویی هست در 18 تیر این چنین محکم در مقابلشون ایستاد.
۱۸ تیر ۹۲ ، ۱۱:۳۳ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

!

از سنه‌ی 2008 تاکنون هر کی من رو میبینه میگه چقد لاغر شدی!

+ امیدی هست تا آخر امسال زنده بمونم!؟ |:
۱۶ تیر ۹۲ ، ۱۹:۳۳ ۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

نه با دوستان مروت نه با دشمنان مدارا

مدتی پیش یادداشتی برای سایت الف (وابسته به دکتر احمد توکلی) ارسال کرده بودم. الف از مقاله استقبال کرد و حدود یک روز مطلبم را تیتر اصلی صفحه نخستش قرار داد. دو روز بعد در یک حرکت زشت سایت رجانیوز (مایل به جبهه پایداری) مطلبم را بهانه‌ای برای حمله به دکتر توکلی قرار داد و مطلب تندی علیه ایشون نوشت. این اولین بار بود با یک هوچیگری مواجه شدم و معنیش را لمس کردم. که خیلی هم ناراحتم کرد و باعث شد ساعت‌ها از شب حرص و جوش بخورم. هیچی دیگه دلم نیومد متن جوابیه‌ی من به سایت رجا نیوز (که حاضرم نشد تو سایتشون بذارنش) حیف بشه گفتم تو مکتوب نازنینم بذارمش. به هر حال بذار چارتا رفیق ما بدونند معنی اینکه میگند «اصولگرایی با وجود امثال رجانیوز دیگه نیاز به دشمن نداره» یعنی چی!

+ ینی یک سوریه جدید در راهِ؟ کلا نظرتون درباه اوضاع فعلی مصر چیه؟
۱۵ تیر ۹۲ ، ۱۰:۵۷ ۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم

دو جناح برای کشور مثل دو بالند که کشور با اين دو بال می‌تواند پرواز کند. دو جناح مقابل در مجموعه نظام می‌توانند باشند و فعاليت کنند. ولی شرطش اين است که به قانون اساسی وفادار باشند. اينها بر کار هم نظارت می‌کنند با هم رقابت سالم می‌کنند. اين مسابقه، پيشرفت به وجود می‌آورد و از بسته بودن تشکيلات گوناگون حکومتی جلوگيری می‌کند. اين چيز مغتنم و خوبی است...
بنده دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را هم قبول ندارم. من اين تقسيم‌بندی را غلط می‌دانم. نقطه مقابل اصولگرا، اصلاح‌طلب نيست، نقطه مقابل اصلاح طلب، اصولگرا نيست. نقطه مقابل اصولگرا آدم بی‌اصول و لاابالی است. آدمی که به هيچ اصلی معتقد نيست. آدم هرهری مذهب است... نقطه مقابل اصلاح‌طلبی افساد است.
بنده معتقد به اصولگرای اصلاح‌طلبم. اصول متين و متقنی که از مبانی معرفتی اسلام برخاسته با اصلاح روش‌ها. به صورت روز به روز و نو به نو...

+ آقا (19/2/84)
۱۳ تیر ۹۲ ، ۲۰:۵۶ ۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری