وبلاگ علی سواری

یادداشت، گزارش، تحلیل و روزمره‌نویسی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۰ ثبت شده است

1 + 19

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
۲۷ فروردين ۹۰ ، ۲۰:۳۰
علی سواری

واریز مرحله سوم یارانه ها

مژده گانی ای خیابان خواب ها

می رسد تـه مانـده بشـقاب ها

ادامه مطلب...
۲۲ فروردين ۹۰ ، ۱۰:۵۶ ۱۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

ساعت 25 شب ... (ملت آمریکا)

اکثرا به یاد داریم در چند سال پیش کامران نجف زاده گزارشی از مردم آمریکا تهیه کرده بود. گزارشی عجیب و تا حدودی باور نکردنی. از آن ها پرسید چه شناختی نسبت به کشور مان ایران دارید. بین مردم نیویورک، مردمی مثلا مدرن و متمدن. از بین تعدادی مثلا 10 نفر 5 نفر شناختشان نسبت به ایران با شناخت یک گوزن نسبت به ایران برابری می کرد! گفتم گوزن! و چرا نگویم گوزن؟


تماشا کنید... (کلیک راست، و دانلود. حجم کمتر از 1 مگابایت)


بعد از عمری فلاکت و بدبختی ایران دست به انقلابی زد که بزرگترین انقلاب قرن نام گرفت. 8 سال تمام جنگید و لگد کوب گردن کلفتان عالم شد. تحریم پشت تحریم. ایران رسما دشمن آمریکا شناخته شد. و آمریکا دشمن ایران. از تمامی مسئولین حکومتی آمریکا آمار بگیرید اعلام میکنند مسئله ایران برایشان مهم تر است از مسائل اقتصادی خود کشورشان. بعد میبینیم مردم مدرن آمریکا شناخت چندانی نسبت به ایران ندارند. و بلکه اسمش را هم نشنیده اند! این یعنی چه؟ مردم امریکا کجا زندگی می کنند؟ در کجا سیر می کنند؟ در این عصر ارتباطات چرا اینگونه اند؟ این یک فاجعه است! فاجعه ای عظیم تر از انفجار بمب اتم در هروشیما! فجیع تر از کشته شدن 1 میلیون انسان در عراق همسایه! وحشیانه تر از عزا کردن عروسی های مردم افغانستان! باور نکردنی تر از زدن هواپیمای ایران در آبهای خلیج فارس و کشتن ده ها نفر انسان بیگناه!


به من نگویید مردم آمریکا کاری به سیاست ندارند! چرا که حرف های من از انسانیت است نه سیاست! اینکه  مردم مظلوم خاورمیانه را نمی شناسند یعنی چه؟ مردم اروپا صد شرف دارند به مردم امریکا. آن مردم وحشی بدون احساس از کسوت انسانیت خارج شده اند. آیا مردمی که مثل آب خوردن انسان می کشند لایق توهین و تحقیر نیستند؟ آنها به خودشان هم رحم نمی کنند! هرازچندگاهی می شنویم همدیگر را به گلوله میبیندد. آنها ایران را نمی شناسند! بماند مردم سایر کشورها که اصلا وجود خارجی هم ظاهرا ندارند! 
آیا انها غیر از شکمشان برای چیز دیگری مانند انسان ارزش قائل اند؟ آیا اصلا آنها برای انسانیت انسان ارزشی هم قائل اند؟ یا تعریفشان از انسان صرفا یک حیوان باهوش است؟ غیر از شهوت چیز دیگر می شناسند؟ آنهایی که برای مجالس شیطان پرستی میلیونی شرکت می کنند شده است برای حمایت از مردم مظلومی در گوشه از دنیا حرکتی بکنند؟ شما دیده اید؟ یا فقط دیده اید که که با کمال بی حیایی شعار بدهند که ما با جنگ دیگری در لیبی مخالفیم! چرا؟! چون به نفع اقتصاد مان نیست؟!؟!؟!؟! باید سربازان آمریکایی از عراق و افغانستان فراخوانده شوند! چرا؟! چون فرزندان نازنینشان افسرده شده اند؟!؟!؟!
خاک بر سر انسان و انسانیت اگر مردم آمریکا بخواهند جهان را رهبری کنند، خاک بر سر حقوق بشری که آنها از آن دم میزنند، وای به حال انسان اگر دموکراسی و عدالت و آزادی را این ها گسترش بدهند! و چقدر بدبخت است انسان که به این ها اعتماد کند. و خاک بر سر منی که دست یاری از این ها خواسته باشم.

پی نوشت:

1.  مشخصه که خونم بدجوری به جوش اومده !؟؟

2.  اصلا حس خوبی ندارم از اینکه نظراتم تاییدی اند، جواب کامنت ها رو درست نمیدم، اصلا از این قالب ها خوشم نمیاد و... دوست خوبم نظرتو راحت بگو. اگر دیدی جواب ندادم بخدا وقت ندارم. هفته ای یکی دو بار سر میزنم کامنت ها رو تایید کنم. اصلا حس خوبی ندارم از اینکه این همه آمار وبلاگم کم شده! این همه دوست ولم کردند!

3.  یادتون نره گزارش آقای کامران نجف زاده رو دانلود کنید.( این جا رو کلیک کنید)

۱۰ فروردين ۹۰ ، ۱۵:۱۴ ۱۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری

رســانــه

هیچ رسانه ای در دنیا وجود ندارد مگر آنکه با سانسور همراه باشد. هر کس به شما خلاف این را گفت دروغ میگوید/.      امضا: داداش علے

 

۱. البته با این تفاوت که صدا و سیمای ایران "مغز" ندارد.

۲. کامران نجف زاده بامداد امروز وارد تهران شد. بازگشتشان را خوش آمد می گویم.

۰۶ فروردين ۹۰ ، ۱۵:۳۰ ۱۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
علی سواری