تقریبا یک سال پیش من و چند تا از دوستانم تصمیم گرفتیم در زمینه فونت فعالیت کنیم. همون اول تصمیم گرفتم فونتهایی که طراحی میکنم ماندگار زیبا و با عناوینی تاثیر گذار باشه. هرچند که دیگه زیاد برای ادامه فعالیت انگیره نداریم. چون کار سخت و کم بازده ایه. اول تصمیم گرفتیم خودمون برای فروش محصولاتمون اقدام کنیم ولی ما تجربشو نداشتیم. و فعلا منتظر جواب نهایی شرکت مریم سافت  هستیم.

در اینجا یکی از 15 طرح خودم رو معرفی میکنم. طراحی و اجرای این فونت با الگو گیری از یک فونت انگلیسی بر روی برنامه فونت کریتور کامل توسط خودم بوده. و امیدوارم در آینده نه چندان دور برای دانلود در وبلاگم قرار بدم.

  • فونت Persian Gulf (خلیج فارس) دارای 2 حالت بریده و معمولی در استایل ضخیم (Bold) می باشد دارای حروف ترکیبی ، بیش از 200 عدد اعراب کامل و کنترل فضای بین حروف (Kerning) می باشد و فعلا 3 زبان فارسی ، عربی و انگلیسی را به طور کامل پشتیبانی می کند  که درصددیم چندین زبان مهم دنیا را به آن اضافه کنیم تا فونتی معتبر و جهانی گردد. این فونت در برنامه هایی که open Type ساپورت هستند بطور کامل عمل می کند. از دیگر ویژگی های خاص این فونت داشتن حدود 500 symbol (شکلک و نماد برداری) است. برای مشاهده تصویری از این خط اینجا را کلیک کنید.